replica watches fake rolex fake rolex replica watches swiss rolex watches online.
Sen z powiek…/cz.I

Sen z powiek…/cz.I

…spędzać może samo rozmyślanie nad tym , co by tu zrobić, żeby zasnąć?

Jedną trzecią życia spędzamy w łóżku, no chyba, że ktoś śpi na sianie:) Jedna trzecia z nas, uprzywilejowana przez biologię, zasypia po paru głębszych wdechach. Reszta świata przewracając się z boku na bok,  odlicza do tysiąca wizualizując barany i z minuty na minutę pogłębia swój stan rozpaczy wiedząc, jak na deficycie snu będzie wyglądał dzień następny. Bo jak wygląda, wszyscy to wiemy. Szczególnie nam kobietom uroda po prostu gdzieś znika a żaden kosmetyczny specyfik nie jest w stanie zakamuflować efektów nieprzespanej nocy. Duże zaś dawki kofeiny, zamiast dodawać nam blasku, niszczą w  skórze  kolagenowe włókna i poprzez przyspieszoną diurezę odwirowują z nas płyny zamieniając skórę twarzy w suchy wiór.

Jednak nieprzespane noce to nie tylko wymięta twarz i spóżniony zapłon na ulicznych światłach. To przede wszystkim większy apetyt. Kanadyjski Medical Assocation Journal sugeruje, że w odzyskaniu przez nas wymarzonej wagi nie wystarczą zabiegi typu „mniej jeść i więcej ruchu”. Naukowcy dowiedli, że nie wyspany organizm produkuje nadwyżkę hormonu stresu-kortyzolu a ten wzmaga apetyt na SŁODKIE! Wykończeni stresem nieprzespanej nocy szukamy pocieszenia w węglowodanach prostych. Zmęczony organizm domaga się cukru w czystej postaci ale też zawartego w naleśnikowej mące, makaronach wszelkich kształtów i  słodkiej laktozie w produktach mlecznych. Węglowodany proste szybko podnoszą nam poziom glukozy we krwi po czym jeszcze szybciej wywołują ociężałość i senność. Mądrość natury wyposażyła nas w mechanizm, który sprawia, iż ukojeni cukrem czujemy się przez chwilę szczęśliwsi i szybciej zapadamy w regenerująca, odwleczoną w czasie drzemkę tyle, że za biurkiem w pracy…, za kierownicą na trasie…, na wykładach…,

No i  przy okazji tyjemy..Naukowcy z .Uniwersytetu w Chicago wykryli, że brak snu powoduje starzenie się komórek tłuszczowych nawet o 20 lat! Po 4 nieprzespanych nocach komórki tłuszczowe stają się oporne na działanie insuliny, co prowadzi do metabolicznych zaburzeń, w konsekwencji cukrzycy i otyłości.

Dobry 7-8 godzinny sen to pierwszy krok do prawidłowych metabolicznych przemian. To jedna z zasad Meta Diety. Co możemy zmienić w nas, w sypialni, w wieczornych rytuałach na tyle, by zapadać w sen jak dziecko?

Jak zmienić złe nawyki, które zakodowane w naszym mózgu, zwalniają  go z wysiłku dokonania nie koniecznie rewolucyjnej zmiany, jednak wyrażnie  podnoszącej jakość naszego życia za dnia…

O tym już wkrótce…

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress