Orkisz z figami | Metadieta
replica watches fake rolex fake rolex replica watches swiss rolex watches online.
Orkisz z figami

Orkisz z figami

Ziarna orkiszu można gotować 30 minut, wtedy pozostaną lekko twardawe i ja takie właśnie lubię, ale też można je lekko rozgotować i na początek takie właśnie polecam. Zatem gotujcie orkisz około 45 minut. Pół kilograma ziaren to porcja dla 2-3 osób, zresztą ugotowane ziarna tak jak i kasze można przechowywać schłodzone w lodówce do 3 dni i wykorzystywać do komponowania różnych dań.

Jedno jest pewne, na śniadanie z ziarnami orkiszu poświęcić trzeba kwadrans. Jestem jednak pewna, że każdy z czasem doceni walory pełnego ziarna i przeżuwanie go wejdzie Wam w nawyk.

Ja już nie potrafię inaczej. Zastanawiam się, jak to było możliwe, że przez całe lata połykałam w biegu papki nie kontrolując przy okazji ilości. Teraz przeżuwając czuję prawdziwy smak potrawy i jem mniej, ponieważ konkretne rejony w mózgu odpowiedzialne za odczuwanie sytości dość szybko są usatysfakcjonowane niewielką   ilością glukozy dostarczaną w ciągu pierwszych 10-15 minut. Dodatkowo ostatnie badania Amerykanów pokazują, że przeżuwanie sprawia iż dostarczamy organizmowi pełnej gamy enzymów zawartych w nieprzetworzonych produktach, a to przecież od nich zależy życie pojedynczej komórki!

Pewnie już o tym wspominałam, ale napiszę jeszcze raz, pierwszy etap trawienia węglowodanów następuje w ustach w połączeniu ze śliną. Tylko tak przygotowana porcja może „udać się piętro niżej” do żołądka i być dalej prawidłowo metabolizowana.

Po takim śniadaniu o niskim Indeksie Glikemicznym, bez podjadania, pracuję wydajnie przez następne 3-4 godziny.

Oto pomysł na orkiszowe śniadanie:

Na 4 osoby lub na dwa śniadania/ przechowujemy w lodówce

500g ziaren orkiszu

6-8 fig suszonych fig

2 Ł/ Łyżki nie łyżeczki/ czarnych ziaren sezamu

1 ł kurkumy, cynamonu, kardamonu

2 cm korzenia imbiru w drobną kosteczkę

Zalewamy orkisz wrzątkiem podwójną ilością wody i gotujemy ze wszystkimi składnikami ok. 30-40 minut, co jakiś czas mieszając.

Czarny sezam przebarwia nam danie na ciemno dlatego nie widać żółci kurkumy.

Na talerzu dodajemy ulubione orzechy lub drobne owoce, plastry banana. Ja polewam danie łyżeczką oleju arganowego, spożywczego/ sklepy Eko/. Można też dosładzać syropem z Agawy ale same figi dają dużo słodyczy.

SMACZNEGO!

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress