replica watches fake rolex fake rolex replica watches swiss rolex watches online.
O 18.00 JESTEM WEGANKĄ

O 18.00 JESTEM WEGANKĄ

  • / Możliwość komentowania O 18.00 JESTEM WEGANKĄ została wyłączona

No cóż…prawda jest taka, że przeważnie nie jadam kolacji. Mój dzień jest tak zorganizowany, że po konkretnym śniadaniu około godziny 8.00, złożonym z /w kolejności/ zielonej herbaty, owoców, soku z buraka oraz kaszy z bakaliami,  nie jestem głodna do godziny 12.00. W południe piję szklankę gęstego koktajlu  warzywnego Smoothy, a o 15.00 posilam się obiadem złożonym na ogół z gotowanych strączkowych z tofu, brązowego ryżu, sałaty, warzyw, czasem jajka lub porcji ryby, wielkości talii kart 🙂 Bywa jednak, że poczuję się głodna przed 18.00. Przygotowuję wówczas koktajl np.z odmoczonych daktyli wraz z wodą oraz mlekiem z orzechów laskowych /do kupienia na półkach ze zdrową żywnością / lub robię gęsty sos do warzyw, jak poniżej. I to jest moja wegańska, lekka kolacja.

Sos poniżej jest diablo prosty i może być też diablo ostry 🙂

Potrzebujemy:

1/2 szklanki suszonych pomidorów z zalewy olejowej lub suchych i zamoczonych w wodzie na 1,5 godziny,

2 Łyżki sosu Tamari lub Shoyu / oba japońskie / albo tylko odrobina Tabasco,

1 duża cebula pokrojona w kosteczkę,

1 Łyżka syropu klonowego,

1 Łyżka octu jabłkowego,

1 mały ząbek czosnku,

1/2 łyżeczki przyprawy indyjskiej GARAM MASALA lub takiej jaką preferujecie, np. zioła prowansalskie lub włoskie, meksykańskie…itd,

sól morska lub himalajska.

Ewentualnie, dla lepszej tekstury sosu dodajemy oliwy z oliwek i przegotowanej wody. Sos na zdjęciu polany jest spożywczym olejem arganowym. Rozcieńczając sos ciepłą, przegotowaną wodą otrzymamy dresing do sałaty.

Wszystkie składniki miksujemy w blenderze. W sosie maczamy jarzyny surowe lub lekko blanszowane, czyli gotowane na parze. Aby uaktywnić zdrową dla nas zawartość orzechów należy je wcześniej zamoczyć. Orzechy zawierają tzw. inhibitory wzrostu i to one sprawiają, że przeżuwane zbyt krótko, są dla wielu ciężkostrawne. Mocząc nasiona uwolnione z twardej łupiny pozbawiamy je tychże inhibitorów, a ponad to łatwiej je wtedy zmiksować. Nie moczmy ich też za długo i zawsze odlewajmy po moczeniu wodę. Większość orzechów moczymy 2 godziny, jedynie migdały i orzeszki ziemne 8 godzin, czyli najlepiej całą noc. Ja nie smażę i nie prażę orzechów.

Unikam smażonych tłuszczy i potraw, jak  również tłuszczu z palonych ziaren kawy…

No to SMACZNEGO 🙂

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress