MŁODOŚĆ W MARCHEWCE | Metadieta
replica watches fake rolex fake rolex replica watches swiss rolex watches online.
MŁODOŚĆ W MARCHEWCE

MŁODOŚĆ W MARCHEWCE

Dziś o marchewce. Dlaczego? Ano dlatego, że na okrągło jest obecna w meta diecie. Właściwie w każdej diecie. Jest tak popularna, że nie zastanawiamy się nawet nad jej zdrowotnymi walorami, poszukując cudownych składników w avocado czy słodkich ziemniakach rodem z Peru…A marchew, równie słodka i czerwona jak te ostatnie, od dawien dawna wspomaga pracę naszych jelit, a tym samym naszą urodę. Mawia się przecież: zdrowe jelita – zdrowy człowiek! 🙂

Marchew jest dobra na wszystko. Leczy niemowlęce biegunki i tonizuje pracę jelit ludzi w podeszłym wieku. Wyciskana, miksowana, pieczona, gotowana, smażona, tarta. Często jest surowym ozdobnikiem na talerzu, który to ozdobnik powinniśmy zawsze zjadać, w pierwszej kolejności 🙂

Marchew surowa, ale także ta poddana krótkiej kulinarnej obróbce, wciąż zawiera wiele cennych elementów dla zdrowia i urody, takich jak:

– beta-karoten, zamieniany przez organizm na witaminę A, ważną dla oczu, skóry, systemu trawiennego i odpornościowego; zmniejsza ryzyko chorób serca,

wraz z alfa-karotenem działa anty-nowotworowo,

– witamina C potrzebna do budowy włókien kolagenowych w skórze,

– witamina K wzmacniająca ściany naczyń krwionośnych,

– witaminę B 12, która występuje w drobinkach ziemi, nieskażonej pestycydami. Pomaga utrzymać w jelitach prawidłową florę bakteryjną,

– błonnik, wraz z wodą szczelnie wypełniający światło jelit, spowalnia proces trawienia przez co utrzymuje stabilny poziom cukru we krwi, niski Indeks Glikemiczny dania i niweluje napady głodu.

Marchew zawiera dużo cukru fruktozy, która jednak w towarzystwie błonnika nie jest niebezpieczna dla ludzi zdrowych. Jednak cukrzycy powinni konsultować z lekarzem ilość marchewki w codziennym jadłospisie.

A poniżej wybryk natury, czy może właśnie natura? 😉

SONY DSC

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress