replica watches fake rolex fake rolex replica watches swiss rolex watches online.
JAK DOJŚĆ DO SIEBIE PO ŚWIĘTACH?…

JAK DOJŚĆ DO SIEBIE PO ŚWIĘTACH?…

Zwierzęta to mądre stworzenia, wiedzione instynktem zawsze wybierają te same rozwiązania. Zwykle wtedy, kiedy z jakichś przyczyn  zdarza im się niestrawność, nie jedzą i szukają na łące odpowiednich ziół. Człowiek powinien iść za ich przykładem i w przypadku nie tylko świątecznego obżarstwa, wybierać najprostszą metodę z najprostszych – „NIEJEDZENIE PO PRZEJEDZENIU”.

Krótka głodówka zawsze daje pozytywne efekty, o ile tylko będziemy stosować ją regularnie…Tylko właściwie czy wiemy jak często powinniśmy pościć, czy pozostać przy biblijnym piątku, a może wystarczy nie jeść raz w miesiącu?…Tak na prawdę każda przerwa w jedzeniu jest dla naszych narządów wewnętrznych wielką ulgą i momentem, kiedy organizm naprawia poniesione straty, wywołane świątecznym, a czasem codziennym…eksploatowaniem go.

Metoda 1:1 

Całkiem nie dawno naukowcy wzięli pod lupę nowy sposób na zrzucenie wagi, system zwany modyfikowaną głodówką co drugi dzień, zwaną ADMF– alternate day modyfied fastingzdecydowanie najczęściej stosowaną w badaniach naukowych z udziałem pacjentów z nadwagą i otyłością. W przypadku ADMF, zwanej dietą długowieczności, „dni głodzenia”, w których spożycie energii ograniczone jest do 25% zapotrzebowania energetycznego, występują naprzemiennie z dniami nieograniczonego spożycia. W dniu „ograniczenia kalorycznego” posiłek należy zjeść raz dziennie między godziną 12.00 a 14.00.

ADMF jest więc przeplataniem się dni „zwykłych” z postnymi, podczas których można tylko pić wodę, kawę lub herbatę bez cukru. Badania wykazały, że po trzech tygodniach takiej diety spadek masy ciała wynosi 4 proc., a po 12 tygodniach – 8 proc. Co więcej, we krwi badanych spada poziom „złego” cholesterolu LDL (o 15 proc.) oraz trójglicerydów (o 30 proc.).  Modyfikowana głodówka ADMF nie wpływa na spadek poziomu aktywności fizycznej u osób, które regularnie uprawiają sport.

Metoda 5:2

wymyślona przez brytyjskiego lekarza i dziennikarza dr. Michael Mosleya. Zakłada ona, że przez pięć dni jemy zbilansowane posiłki zgodnie z zapotrzebowaniem wynikającym z naszego wieku, płci i masy ciała. Dwa kolejne dni to umiarkowana głodówka, polegająca na ograniczeniu kaloryczności posiłków do 600 kcal (mężczyźni) i 500 kcal na dobę (kobiety).  Okazuje się, że poczucie głodu od czasu do czasu jest dla nas korzystne zarówno ze względów fizjologicznych, jak i psychologicznych” – wyjaśnia dr Mosley. Dietę przetestował na sobie. Po sześciu tygodniach jej stosowania zrzucił 6 kg, ilość tkanki tłuszczowej w organizmie spadła o jedną czwartą, obniżył się też poziom glukozy w jego krwi.

Z prowadzonych przez niego badań wynika, że sporadyczne niedojadanie zmniejsza też poziom cholesterolu ryzyko zachorowania na Alzheimera.  Post może nawet przedłużać życie. Jak to możliwe? Stała obfitość czy wręcz nadmiar pokarmu to sytuacja nienaturalna, z którą nasze organizmy mają do czynienia od zaledwie kilkudziesięciu lat i są zupełnie do tego nieprzygotowane. Mechanizmy odpowiadające za długowieczność zostają wyłączone, natomiast pojawiają się choroby takie jak miażdżyca czy cukrzyca. Liczne badania na zwierzętach – od robaków po małpy człekokształtne – wykazały, że zmniejszenie ilości spożywanych kalorii wydłuża im życie nawet o 50 proc. U ludzi tak spektakularne efekty nie są możliwe, ale wiadomo np., że osoby dożywające wieku stu i więcej lat z reguły jedzą bardzo skromnie!

Metoda IF- intermittent fasting

Jeśli kogoś przeraża wizja całego dnia bez jedzenia, łatwiej będzie mu znieść reżim zwany przerywaną głodówką IF. Post tutaj jest całkowity, ale nie trwa bardzo długo, bo w przypadku mężczyzn 16, a u kobiet 14 godzin. Najczęściej stosowany schemat wygląda tak: przestajemy jeść o godz.20.00 i pościmy do godz. 10.00 następnego dnia lub 12.00. Potem mamy czas na zjedzenie trzech maleńkich posiłków, a wieczorem znów zaczynamy post. Koncepcja okresowych głodówek IF zyskuje coraz większą popularność na przykład wśród osób zainteresowanych uzyskaniem fitnessowej sylwetki i witalności, ale ja nie wyobrażam sobie dnia bez śniadania…

Metoda Metadiety

Chcecie wiedzieć co ja stosuję?

Proszę bardzo, metodę dla mnie najprostszą, ja po prostu przez cały rok nie jem kolacji… 🙂  

 

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress