CZERWONA KAPUSTA | Metadieta
replica watches fake rolex fake rolex replica watches swiss rolex watches online.
CZERWONA KAPUSTA

CZERWONA KAPUSTA

Nie doceniamy jej walorów zdrowotnych w codziennej kuchni. A szkoda, są ogromne, a kulinarna obróbka tego warzywa, prosta. Trzeba tylko pamiętać, żeby przed szatkowaniem założyć gumowe rękawiczki, ponieważ czerwony kolor kapusty utrzymywać się będzie na naszych dłoniach dłużej niż po burakach 🙂 A kapusta poszatkowana, sparzona wrzątkiem lub lekko podsmażona, nadaje się po wystudzeniu do przeróżnych sałatek, z fasolą i kaszami. Duszona zaś dłużej z dodatkiem 2 łyżek wina, z suszonymi morelami i rodzynkami, zawsze sprawdza się jako gorący jarski dodatek.

Czerwona kapusta tak na prawdę jest koloru bordo, a czasem mam wrażenie, że jest wręcz czarna…Jej barwa informuje nas o najcenniejszej zawartości jaką są dla nas anty nowotworowe antocyjany. 

Smakowo i kolorystycznie jest ciekawym dodatkiem do wyciskanych soków. Jednak należy pamiętać, że osoby chore na tarczycę nie powinny spożywać kapusty na surowo. Wystarczy jednak kapustę lekko sparzyć wrzątkiem lub chwilę dłużej blanszować, by przestała blokować wchłanianie jodu przez tarczycę, tak ważnego dla jej prawidłowej pracy.

Czerwona kapusta zawiera całą gamę minerałów, takich jak:

sód, potas, magnez, wapń, mangan, żelazo, kobalt, miedź, cynk, fosfor, fluor, chlor, jod, karoteny, 

oraz błonnik i witaminy:


witaminę E, K, B1, B2, B6, biotynę, kwas pantotenowy i nikotynowy.

Powyższy skład wskazuje na duży wpływ czerwonej kapusty na stan naszych włosów i skóry.

Raz w tygodniu, dla odmiany, wyciskam sobie sok z czerwoną kapustą:

1 jabłko, 1 marchew, 1/3 świeżego ananasa, 2 Łyżki poszatkowanej czerwonej kapusty, 1 cm korzenia imbiru. Ciekawy smak…:)

p.s. A w środę podam przepis na sałatkę z czerwonej kapusty z pęczakiem lub czerwone jarskie gołąbki 🙂

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress