replica watches fake rolex fake rolex replica watches swiss rolex watches online.
BEZGLUTENOWE NALEŚNIKI Z MUSEM FIGOWYM

BEZGLUTENOWE NALEŚNIKI Z MUSEM FIGOWYM

  • / Możliwość komentowania BEZGLUTENOWE NALEŚNIKI Z MUSEM FIGOWYM została wyłączona

Naleśniki to prosta potrawa. Każde dziecko, przy odrobinie korekty i uwagi osoby dorosłej, potrafi połączyć rozbełtane jajko z mąką, szczyptą soli i mlekiem, w masę o konsystencji śmietany. Usmażone i zawinięte potem z dowolnym, owocowym, czekoladowym lub warzywnym „wsadem” są wciąż jednym z najbardziej ulubionych posiłków na świecie i to nie tylko przez dzieci 😉

Należy pamiętać, iż tradycyjnie przygotowane naleśniki mają wysoki Indeks Glikemiczny (IG), ponieważ ani przetworzona biała mąka, ani jajko i mleko, nie zawierają błonnika. Często spotykana ospałość zaraz po zjedzeniu wysmażonego ciasta, to właśnie wynik nagłego podniesienia poziomu cukru i niemalże natychmiastowego drastycznego spadku. Aby zapobiec takiej sytuacji osoby, prawidłowo metabolizujące gluten (białko roślinne), powinny przygotowywać ciasto z mąki z pełnego przemiału i wraz z naleśnikami zjadać np. tarte jabłko, marchew lub inną warzywną surówkę. Dlaczego? Ponieważ wzbogacenie posiłku o wysokim IG błonnikiem, a przy tym dokładne przeżuwanie dania, obniża IG całego posiłku. Podobnie stanie się, gdy zamienimy zwykłą przetworzoną mąkę, na mąkę z ziaren z pełnego przemiału.

Dzisiejsze naleśniki zrobiłam dla osób chorych na celiakię oraz z nietolerancją glutenu i laktozy. Zawierają mąkę z amarantusa oraz kukurydzianą.

Na naleśniki dla 4 osób potrzebujemy:

– 1 niecałą szklankę mąki z amarantusa,

– 1 niecałą szklankę mąki kukurydzianej,

– 2 do 3 szklanek mleka sojowego ( lub każdego innego),

– 1 lub 2 jaja / można zastąpić jaja dodając 1/2 szklanki mąki ziemniaczanej/

szczypta soli, cukru, kurkumy (nadaje naleśnikom ładny żółty kolor)

Mus figowy:

– 5/10 suszonych fig,

– szczypta kardamonu,

– wrzątek do zalania.

Na początku zalewam wrzątkiem suszone figi z kardamonem. Następnie w osobnej misce roztrzepuję jajko z mlekiem, mąką oraz przyprawami. Ciasto powinno mieć konsystencję śmietany. Rozgrzaną patelnię przecieram papierowym ręcznikiem nasączonym oliwą i wlewam jedną miarkę (chochlę do zupy) naleśnikowego ciasta. Rozlewam ciasto na patelni podnosząc ją we wszystkich kierunkach. Smażę. Po 30 sekundach podnoszę brzegi naleśnika płaską drewnianą łyżką, po czym wsunąwszy ją głębiej przewracam naleśnik na drugą stronę. Gotowy cienki placek zsuwam z patelni na talerz. Przed wylaniem kolejnej porcji ciasta na patelnię przecieram ją mocno natłuszczonym papierowym ręcznikiem.

SONY DSC

A z musem sprawa jest jeszcze prostsza. Odmoczone figi wraz z wodą, w której się moczyły, wlewam do blendera i miksuję 🙂 Zresztą tak samo, jak inne suszone owoce, np. morele. Wszystkie one zawierają dużo błonnika!

A już wkrótce sezon na drobne owoce leśne, maliny, borówki, jeżyny, jagody. Będę posypywać nimi naleśniki lub robić z nich mus dorzucając do blendera delikatne tofu…Potem poleję wszystko kapką polskiego miodu i letnie śniadanie na trawie gotowe 😉

SMACZNEGO!

* już wkrótce opowiem jak zrobić jogurty z kaszy jaglanej…

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress